♥ Hamtaro Yang Comel ♥


Hamster spesis binatang kecik yang comel aku suka bela hamster tapi aku malas nak
membersihkan cage hamster wawawa memang pemalas alam lah nak bersihkan
suka bela hamster tapi takut nak pegang hamster itu lah aku....!!!! ehh sampai
sekarang aku masih lagi takut nak membelai hamster padahal suka binatang jenis
ini tapi takut nak pegang lepas tu macam ngeri gituk entah apa kena dengan aku nie
pon tak pasti lah suka tapi takut nak pegang huhuhu
last aku bela hamster tahun 2010 jenis syrian hamster color seperti panda tapi
kedua-duanya telah berjaya melarikan diri pada jun 2010 sabo ajek lah
aku ingat lagi masa tu aku darjah 4 lah kazen aku kasi 2 ekor hamster satu grey
lagi satu white coklat kalau tak silap yang tu aku lupa yang aku ingat si grey tu jek
dalam bebanyak hamster yang aku beli before yang jun 2010 tu aku pernah bela
lagi selepas pak tam kahwin dulu 2008 tu pon berjaya melarikan diri sentap aku...!!
okey sambung balik bila sampai ajek kat rumah si grey nie tunjuk hero asyik
bergaduh ajek dengan white coklat tu sampai berdarah-darah sampai kaki cacat
patah aku pon masa tu dengan mum rawat lah si white coklat tu kami asingkan
si grey dengan white coklat rawat-rawat sampailah white coklat dah sembuh boleh
play aku pon happy tengok white coklat dah baik tapi masa tu kucing jahat masuk
rumah dalam banyak-banyak white coklat tu yang dia makan sebab masa tu cage
white coklat senang nak dibukak menangis aku sedih tengok darah white coklat :'(
so merajuk dah tak nak carikkan grey friend lagi si grey suka dapat kongker semua
lelama aku bagi grey tu nama spider sebabnya grey suka panjat sana panjat sini
suka buat bising malam malam dengan mengigit cage sampai orang tak boleh nak
tidur pak tam pernah record hehe hobi spider suka makan kuaci kalau beli makan
yang campur campur tu memang kuaci yang dicariknya sampaikan aku bising
suruh spider makan yang lain juga dalam banyak-banyak hamster yang aku pernah
bela hanya spider ajek aktif yang lelain semua pakat tidur terbongkang ajek
pernah sekali rumah black out hobi family aku suka makan kuaci kalau letak
kuaci kumpul ramai-ramai memang syok masa tu abg jan pon belom kahwin so
dia letak kuaci banyak-banyak yang dia pelik apa pasal kuaci dia makin lama
makin sedikit padahal dia baru makan bila suluh tengok kerja si spider rembat
semua kuaci abg jan sembunyikan dalam habuk kayu aduhaiii spider 
tapi sebelum black out tu memang dah tukar makanan dia ke kuaci sepenuhnya
dengan spider nie best ada ajek karenah dia yang membuatkan aku terbuai tengok
hanya spider ajek yang pandai mencuit hati aku yang lelain huh menyakitkan hati jek
kalau cage besor nak carik hamster tak de coz sembunyi bawah habuk kayu hampeh
spider mati coz terlebih makan memang spider gemuk geram oo tengok bulat betol
badan spider mati dalam keadaan terbongkang coz dah obesiti miahahaha cian
spider aku suka tengok spider membersihkan badan geram seyy rasa macam nak
picit-picit ajek dalam bebanyak hamster yang pernah aku bela aku sayang extra 
kat spider nie kalau bela hamster lagi tak pepasal arwah dikerjakan dek anak sedara
buatnya datang geram depa pi picit alahaii cian hamster-hamster itu so no more
bela hamster si oche tu pon jenuh nak menjaga lagik nak menambah hewan udah ler
tak payah karang kalau nak holiday susah sapa nak tolong jagakan hewan hewan tu 
semua memang hamster kiut miut serius hamster aku tak pernah membiak biak walaupon
beli sepasang kazen aku hamster dia membiak biak banyak tapi kekadang aku sendiri
musykil aku rasa macam hamster aku tidak sepasang lah sama sama jantan kot tu yang
tak boleh nak membiak huwawa jangan salahkan aku sila salahkan orang yang menjual
sebab dia tidak memberikan aku hamster sepasang sebaliknya kasi aku hamster sama
jantina hari tu si Umairah buat permintaan nak bela hamster tak pepasal kena kasi
mitos yang ada benarnya buat stress ajek bela hamster dah lah asyik tidur terbongkang
nak main punya lah malas dalam few weeks boleh membesarkan badan sekali ganda
ehh aku nak story pasal si perangai ochee nanti lah kalau aku dapat snap picture
ochee sekarang nie aku rasa dah putus asa nak amek gambar gedik ochee nanti sakit
hati coz ochee akan ubah position time snap gambar.....

2 Serius Talk:

cinta siswi said...

xsuke hamster.. geli!!

Amoi Farah said...

comey lah kiut jek kecik tapi boleh membulatkan badan...

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!