♥ Seram: Diganggu Ketika Bercuti ♥


Okey kesah nie aku dan family sendiri yang alami actually terlalu lalu banyak tapi
satu persatu dulu lah yek dah lama nak story tapi macam malas ajek nak ingat coz
seram tu masih terasa tapi hari nie gedik nak story jugak kejadian nie terjadi masa
holiday baru-baru nie JB ⇉ KL ⇉ Kedah ⇉ Penang ⇆ Kedah ⇆ KL ⇉ JB
kesah nie berlaku sewaktu di Penang actually kat KL dengan Kedah pon ada tapi ari
nie nak buat kat penang punya dulu....
dari kedah ke penang dalam setengah jam saja kan nama appartment tu aku dah lupa
plus aku tak amek port pon appartment tu macam atas bukit belakang ada highway
kalau tak silap masa mula-mula check in mum dah rasa seram sejuk tapi masa nie
memang aku tidak tahu menahu then abg jan bawak lada hitam (rumah abg aku de
gangguan so use lada hitam tu untuk elakkan gangguan datang)
so semua penjuru tabur tabur lada hitam malam tu aku rasa tak sedap hati takut
so aku gunalah ipod Alhamdulilah sepanjang malam tu tak ada gangguan so tenang
ajek lah tidur gangguan bermula malam kedua malam tu kitaorang tak keluar makan
just tapau bawak balik so lepas dah kumpul ramai-ramai sekali lagik ramai-ramai
semua orang tak de sapa-sapa pon yang tertinggal tengah-tengah makan dalam kol 9
malam gitu aku ternampak bayangan lelaki putih sebijik macam pak tam tapi pendek
sedikit tengah berjalan dari aisbox pergi ke suis aku pon ohh okey malas nak layan aku
pon sambung makan tapi aku sedikit tercengang memerhatikan "benda" tu sampai
hilang so lepas makan kemas-kemas semua yayaz dah nak sleep so dah kasi sleep
lebih kurang kol 10 lebih pak tam keluar so mum cakap dengan ika tak payah la
baring sebelah yayaz pak tam dalam toilet kejap lagik kuar toilet nanti pak tam
baring sebelah yayaz masa tu mum dengar bunyi air kat dalam toilet macam orang
mandi then aku appartment tu ada 2 bilik so kitaorang amek 2 apartment kira 4 bilik la
aku mum daddy pak tam yayaz dengan ika satu apartment...sis, abg jan kak mai umairah
dengan epy satu apartment nie jenis apartment boleh bukak boleh kumpul ramai-ramai
okey berbalik pada story aku pon masuk bilik yang mum duduk tu aku ajak ke bilik
yang aku duduk untuk urut kaki then mum cakap lah tunggu sekejap yayaz tak de
orang jaga kejap lagi pak tam keluar dari toilet baru mum ke bilik yang aku duduk
then aku cakap lah yang pak tam dah keluar mana ada dalam toilet time tu jugak
bunyi air dalam toilet serta merta senyap masing-masing dah memandang antara
satu sama lain lepas dah mum masuk ke bilik yang aku duduk baru aku buka cerita
apa yang aku nampak masa tu senyap saja lah abis nak kata apa lagi diam-diam sudah
so malam tu aku tak pasti dalam pukul berapa bunyi seperti orang bertekak suara tu
milik pak tam aku pon apa jek nak gadoh-gadoh malam-malam kebetulan malam tu
memang aku tak use ipod coz batt dah nak habis nanti otw balik tak dapat dengar
kebetulan charge plug satu ajek tu yang malas nak charge lepas dah habis bunyi
orang bertekak bergaduh dengar pulak bunyi ketuk-ketuk bunyi yang keras sangat
sampaikan nak urine pon aku dah takut menahan tahan walau pon dah tak boleh nak
tahan dengan bunyi tak berhenti-henti aku takut kalau bukak pintu toilet nampak
"cik pon" sebab benda tu berada dalam mind aku sampai dekat pukul 6 pagi
baru stop sedikit demi sedikit segala bunyi bunyian disebabkan dah tak boleh nak
tahan kalau tahan memang terburai perlahan-lahan aku masuk toilet tapi aku tak
tutup pintu takut punya pasal dah kul 6 ke atas baru segala bunyi-bunyian senyap
kira sepanjang aku agak-agak ada lah dalam kul 2:30 hingga 3 pagi bermula
bunyi-bunyian tu bila pagi semua cerita terkeluar bilik yang mum duduk tu lagi
kuat kena kacau bunyi air jangan dicakap lepas tu bunyi almari dialih-alihkan
lepas tu bunyi barang jatuh macam kerusi dalam masa yang sama dengar bunyi
seperti bertukang gedebang gedebung macam-macam bunyi semuanya dalam
satu masa tapi lagi kuat lagi teruk dari apa yang aku dengar mujur lah masa tu
memang dah nak check out bayangkan kalau stay lagi satu malam entah apa yang
keluar bunyi kebetulan masing-masing ingat nak stay lagi satu hari means new year
kat penang tapi disebabkan ada hal kena balik semula ke KL kalau ler teruskan
aku tak taw lah apa lagik dikeluarkan bunyi siapa yang nak mandi kol 2 lebih pagi
siapa yang ada dalam toilet padahal pak tam keluar siapa yang aku tengok berjalan
memakai pakaian putih kebetulan cleaner tu dah bersihkan lada hitam tu yang
"benda-benda" tu semua datang menganggu yang peliknya daddy langsung tak
dengar apa yang aku dan pak tam dengar sepanjang malam tu...!!

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!