♥ Al-Fatihah ♥


Assalamualaikum aku nak bagi tahu bahawa nenek aku dah meninggal dunia
pagi tadi dalam jam 10 lebih :(
pagi-pagi sis kejut cakap mum call bagitahu nenek dah nazak so mandi siap-siap
sekali lagi mum call bagi tahu nenek dah tak ada lagi :(
sampai rumah mama dalam kol 11:30 pagi bersihkan apa-apa yang patut 
aku pegang tilam nenek bantal nenek masa tu aku masih boleh bertahan dari
mengalirkan air mata bila mama dah buka cerita sebak aku rasa Ya Allah
lepas dah mandikan wajah arwah nenek berseri sangat dan muka arwah nenek
sama macam zaman dia masih sihat arwah nenek seolah-olah sedang tidur lena
aku still tak percaya yang arwah dah tak ada lagi sebelum solat Asar dah kebumi
cuma aku tak ikut coz aku tak sanggup nak tengok arwah dikebumikan aku takut
aku tak kuat and akan menangis aku tak mahu :(
korang nak tahu tak dulu masa arwah sihat bila aku balik sekolah arwah dah
buka pintu gate tunggu aku balik and kalau aku balik lambat dari waktu arwah
akan gelisah and akan bertanya mum kenapa aku balik lambat....
sedihhh aku cuba nak menahan air mata aku sayang sangat arwah nenek
raya tahun nie aku dah tak ada nenek.... :(
aku rasa agak bahagia coz masa akhir-akhir arwah aku ada lap-lap
masa tu arwah still buka mata and arwah tengok aku malah bila nurse
check presure kasar sedikit arwah tengok muka aku 
sampai sekarang aku macam tak percaya arwah dah pergi tinggalkan kami buat
selama-lamanya hati aku sedih tapi aku tak mampu untuk menangis
and mujur aku tengok arwah semalam kat hospital tak terasa agak kesal la
arwah hembuskan nafas terakhir di Khoo Teck Puat Hospital Yishun
mum, mama & mutemah berada disisi arwah semasa saat-saat terakhir arwah
mum kata air mata arwah mengalir masa tu aku ingat lagi masa dulu arwah
suka ikat rambut kemudian selit bunga rose tapi paling favorite arwah bunga
kenanga Ya Allah aku berterima kasih padaMu sebab kuatkan hati aku agar
redhai pemergian arwah masa diberitahu arwah dah tak ada aku rasa empty
blur aku tak menitiskan airmata langsung sebab aku rasa macam tak percaya
betol ke apa yang aku dengar nie aku tak bermimpi ke atau aku masih tidur
patut la semalam aku rasa berat hati jek nak balik kalau boleh nak tido kat
sepital jek tapi disebabkan tak boleh so aku kena balik tapi itu la kalau aku
teruskan jugak tidur di sepital mungkin aku berada di sisi arwah :(
3 hari berturut-turut kami akan buat tahlil so esok n saturday and esok
pagi nak pergi kubur arwah...
apa-apa pon semuanya dah selamat and nenek dah tak perlu nak menangung
derita kesakitan lagi.....
Al-Fatihah buat nenek ku...

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!