♥ Persiapan Raya ♥


Macam mana persiapan raya anda semua..??? tinggal seminggu je lagi kita akan
bertemu syawal mesti dah hampir 90% siap kan...??
buat keluarga aku tahun nie tak ada persiapan seperti tahun-tahun yang lepas
lagi pon nenek baru saja meninggal so nak sambut raya pon macam dah tak de
apa-apa makna lagi dengar lagu raya lagik la rasa sayu sedih sebak
kalau boleh macam malas jek nak dengar tapi bila tak dengar hati ini nak plak
dengar lepas tu fikir nak change ke ringtone lagu raya ye la hari tu aku dah siap
potongkan edit semua terfikir nak pakai ke tak ek...!!!
tahun nie rumah gelap gelita tak meriah dengan lampu tanya mum tak nak
pasang lampu ke then mum kata nenek kan baru meninggal nak buat apa pasang
so biarkan saja la memang betul apa mum cakap tapi aku just nak hilangkan
kesedihan di hati mum sebab tu aku berkata demikian tahun nie raya entah la
dah tak de apa-apa makna and seri lagi....
tengok barang-barang persiapan raya pon dah macam tak ada apa-apa makna
bila tengok balik ehh bantal belom beli tinggal lagi seminggu tapi rasa macam
lama lagik rasa macam hari biasa pulak hurmmmm
tadi aku kuatkan jugak aku terus change lagu raya kat phone BB bukan sebab
rasa happy nak raya disebabkan dah edit so pakai ajek la biarkan jek la nanti
kalau rasa macam tak mampu nak teruskan aku tukar jek la
aku nak cari tudung shawl raya pertama pergi kubur so nak pakai untuk pergi
kubur nanti aku dah try tanya atek so dia tahu macam mana nak buat
tak terasa kan tinggal lagi beberapa hari jek bulan ramadhan dah nak pergi
so tinggal few days saja lagi kita semua akan berpuasa hurmmm
nenek pergi dikala ramadhan ke 13 dimana pertengahan ramadhan dimana
sebelom tu ada la berharap nenek kembali sihat untuk beraya tapi sangkaan
aku meleset nenek pergi untuk selama-lamanya sedangkan hati ini masih berkata
nenek masih ada masih hidup nenek belom pergi :(
aku ingat nak pakai henna raya nie sekarang nie ada terfikir nak teruskan ke
tak pakai henna macam dah tak de semangat nak pakai henna 
aku tanya sis nak pakai ke then sis kata pakai la sis tanya aku balik naper
then aku jawab entah la macam nak pakai tapi dalam masa yang sama macam
tak nak pakai aku keliru dengan apa yang aku nak sama ada nak pakai atau tidak
aku rasa macam bersalah pula kalau aku pakai seolah-olah aku tak rasa sedih
dengan pemergian nenek rasa seperti aku tetap nak raya walau tanpa nenek
bila fikir begitu lagi aku rasa bersalah pada nenek bukannya aku tetap nak raya
tanpa nenek tapi aku just nak nenek tahu walau aku buat semua tu tak bermakna
aku rasa seolah-olah tak menghormati pemergian nenek aduhhh apa yang aku
merepek nie makin melalut-lalut pulak haishhhh....!!!
nenek kenyataan yang sebenar-benarnya ialah raya nie sepi tanpa nenek :(
kuih raya korang dah siap ker?? percaya tak tahun nie rasa macam tak de pon
kuih raya agak-agak kalau tempah masih ada nak amek ker???
sis nak buat kuih tart dengan cornflake madu kuih khas tiap-tiap tahun huhuhu
lepas tu bek nak tambah tambah sedikit aku just masuk mulut entah tak fikir
pon nak buat kuih apa malas kot lepas tu aku selalu kata la kan tahun nie tak
raya so tak payah nak membusykan diri nak siapkan persiapan raya
ehhh bilik tetap maintain kena kemas coz dah berserak giler nak kemas tu la
yang paling malas nak berselerak kan senang jek sekarang nie blur tak tahu
nak mulakan yang mana satu almari ke kemas bahagian tepi-tepi ker
vuntusss tak tahu nak mulakan mana satu....
okey nak layan olympic london 2012 jap (✿◠‿◠) 

Bye(>‿♥)

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!