♥ Wisdom Tooth Surgery ♥

 

Semalam tanggal 2.September.2013 aku pergi lah buat 
Wisdom Tooth Surgery apa tu hah pi google tapi aku tergatai tangan 
google sekali rasa ngeri gini agaknya semalam Dr Mathew 
kerjakan gigi aku hohohoho

Memula aku ingat tak payah la buat so lepas amek darah last nak tahu result
denggi aku dah start sakit then stop then sakit balik
so bila sakit tampal koyop makan panadol tak pon makan painkiller
termasuk jugak ubat bengkak untuk hilangkan sakit

Disebabkan aku masih lagi berdegil tak mahu jumpa Dr Mathew
daddy pergi buat appoiment katanya tengok Dr Mathew cakap apa
ciss taktik nie rupanya bila pergi kena lah buat jugak uwaaa

Aku dah mula takut rasa macam nak cabut lari tapi fikirkan sakit
iskkk seksa nak tidur pon tak lena makan ubat 12:30 pagi
sakit reda kol 2:30 pagi tak ke stress kekadang dah syok tidur tersedar
coz sakit dah merapu mencari ubat dengan mata mamai

So semalam mintak Dr Mathew kasi ubat kebas jadi tak sakit
aku kan penakut then Dr Mathew suggest kasi ubat rilex so tak
rasa sakit sepanjang proses silap hari bulan sepanjang proses aku
tertidur tapi cannot driving coz nanti silap hari bulan aku sleep sambil drive

so about setengah jam selepas makan ubat maka bermula la episod
mengerjakan gigi geraham paling hampeh itu....

 

Nie la punca aku seksa nak tidur malam menahan sakit seksa bengkak
nurse tanya nak buang ke nak simpan aku kata dalam hati nak simpan
nak masukkan dalam blog :p tapi cakap dalam hati lah coz mamai
mum said aku nak masukkan dalam pesbok hikhikhik bukan pesbok
tapi instagram, blog and twitter...!!!

Okey nak story proses plak 
memula Dr Mathew kata nak basuh use air 
so rasa lah ada air yang di basuh basuh
then tahu tak bunyi orang tengah drill rumah...???
bunyi macam potong batu bata...????
hah macam gituk lah bunyi disebabkan aku dah mamai so aku pon tak
kesah sangat bunyi bunyi tu tapi a bit ngeri la dengar

Mum yang tengok kata punya la susah nak keluarkan dari dalam gusi
see Dr Mathew potong 2 untuk keluarkan dari dalam gusi
siap kasi gigit apa benda ntah supaya mulut tak tertutup sepanjang
proses mengeluarkannya tapi masa nie tak rasa sakit coz dah kebas
termasuk kena few injection lagik

Dalam hati ku berdoa jek supaya Allah permudahkan segalanya
and percepatkan proses proses mengerjakan nie
sekali kena 2 jahitan adeyyyyy sepanjang proses aku tutup mata
and Dr Mathew pon suruh tutup mata jangan tengok
and mulut Dr Mathew cakap sikit jek ehh jangan takut bila
dah separuh sekali lagi berkata aku berani
pada dasarnya aku penakut weyyyy

Nie part paling susah tapi Alhamdulilah berjaya jugak di keluarkan
bila rasa kebas dah hilang denyut denyut manja mula datang
siap kena kumur colgate periogard untuk elakkan kuman menyerang
pedihhh weyyy lelagi terkena part jahit macam nak nangis rasa

Aku merayu rayu dengan mum cakap esok la coz rasa ngeri
dah la aku nie kalau bab bab sakit luka gini takut kena ubat
segala bagai adeyyyyy seksa seksa tapi seksa nie sekejap
selepas tu dah okey back to normal

 

Simpan sebagai kenangan :p
abg jan bagi taw suruh pergi klinik gigi kat johor jaya then pergi la
masa tu dah seminggu raya so dengan menurut perintah mum daddy aku pon
pergi la yang paling menyampah nurse kat situ berlagakkkk
tanya kenapa tak buat appoiment kat sini kena buat appoiment tak boleh
suka suka je nak datang cisss sengal punya nurse dah nama kali
pertama aku datang boleh plak kata gituk siap pesan next time datang
buat appoiment

Aku punya la berangin first time datang nak buat appoiment..??
klinik lain datang rilex tanya dah pernah datang kalau belum boleh kasi
ic untuk register sikit punya lembut duhhhhh bila ingat balik sakit hati
pakal jek time tu sakit kalau tak aku blah jek

So kena tunggu sekejap Doctor tak ada okey lah tunggu
sambil aku mengomel gomel dengan mum bodoh punya nurse
first time datang nak buat appoiment without register
nurse nie melayu taw bukan cina...

Doctor sampai panggil nama check punya check
sekali Doctor kata dia tak boleh buat kalau nak kena pergi klinik lain coz
susah and sukar nak buat perghhh giler ahhhh
then mum kata dah tak payah lah pergi klinik gigi lain
mum lebih trust Dr Mathew buat see aku dah pernah cakap dengan
mum kalau gigi geraham buat perangai aku sanggup jumpa Dr Mathew
pasal dia buat tak menyakitkan langsung masa tu kat new location

Semalam dalam kol 3 lebih gitu aku tidur dengan tak makan
coz masih terasa kebas lidah semua nak makan pon tak ada selera
bangun bangun dah kol 5:55 petang *aku ingat coz aku bukak jam*
tengok rumah sunyi sepi then dah mula rasa denyut denyut kat tempat
jahit masa tu aku still use kapas now dah tak use pasal kapas tu kasar
bila kena part jahit sakit lah jugakkk

Bila makan pon tak de selesa sangat then gedik mintak mum bubur Mcd
kan dah kata kalau sakit mesti nak bubur Mcd haishhhh
jalan pon kena slow slow tak boleh laju laju nanti makin terasa denyut
stress jek aku jalan slow slow then aku bagi taw bibik yang aku
stress jalan kena slow slow jek bibik kata dah macam orang bersalin
kena jalan slow slow adeyyyy tu jahit tempat lain aku nie jahit tempat lain

Selepas buat cakap pon tak boleh banyak aku kena use phone kalau
nak cakap tapi redah ajek bercakap cakap :p
kena tuam dengan ais and air panas
but masa sekarang nie no makan panas and pedas kalau suam suam
boleh tapi perbanyakkan sejuk sejuk

Lagi 2 weeks kena pergi jumpa Dr Mathew untuk check jahit
macam mana harap harap esok stop la rasa berdenyut denyut
so senang aku nak kumur benda alah tu

Bahagian paling susah and sukar kini dah sette
Syukur Alhamdulilah kalau klinik gigi lain entah macam mana
ngeri kalau fikirkannya harap harap Dr Mathew jahit cantik la :p

Bye(>‿♥)

2 Serius Talk:

Rohayu said...

Bagusnya awak dah hilang satu problem...!...saya lum buang lagi...sbb doc cakap saya punya agak terbenam sikit..mungkin kena operate..hmm....kalau datang sakit tu...Masyaallah tuhan jer yg tahu macamana berdenyut nya....macam satu kepala terasa sakit nya...

Amoi Farah said...

Sebab kan sakit tu lah parent sy paksa sy pergi operation ikutkan hati tak nak coz takut...

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!