♥ Balas Dendam Yang Sama ♥

 

Perasan tak cerita cerita sekarang kalau dendam jek mesti akan balas
dengan perbuatan yang euwww tak de cara lain ker...
caranya ialah dengan merogol...!!!

Few cerita aku tengok sama balas dendam rogol kira dah terbalas la
dendam dengan cara merogol kira dah syok aibkan seseorang tu
tak de ke cara lain nak balas dendam...??

Cukup la sekadar amek duit ker rompak barang rumah ke
nie tak de tang tu jugak yang di carik
kalau lelaki balas gituk habis tak kan pompuan pon nak rogol lelaki gak
kekadang macam tak adil kan kan kan

Aritu aku tengok kifarah episod pertama
tak puas hati kena maki dengan mak dikerjakan anak
caranya sangat kurang ajar dah pukau amek duit then rogol
ayoooo apa punya manusia daaa

Kekadang aku rasa few cara untuk balas dendam
yang paling bagus ialah kumpul segala bukti then hantar pi balai
cukup bukti hah terima la padahnya pedajal orang
kekadang nampak si pembalas dendam nie jahat giler
sedangkan yang buatnya adalah king segala kejahatan

Cara ilmu sihir memang la mana-mana susah nak dapatkan bukti
lagi plak kerajaan tak tubuhkan mahkamah akan jatuhkan hukuman
jika seseorang nie didapati melakukan sihir kejahatan seperti
membunuh, menjadi pemusnah keluarga...

Memang la kata balas balik dendam bukan cara terbaik
tapi manusia nie ada jugak limit selagi boleh bertahan akan bertahan
habis kalau dah meletup jangan nak salahkan orang lain plak
tak habis habis nak carik pasal

Sekarang nie kejahatan terlalu lalu banyak tak kira la dengan cara
perbuatan depan mata mahu pon cara hitam
dengan mulut macam loji mengata mengutuk menfitnah
haishhh orang-orang macam ginik la yang menyebabkan
ramai manusia menjadi pendendam....!!!

Aku akui aku pendendam tapi aku tak de la sezalim macam
nak bunuh ke simbah asid ke pukul ke
mungkin aku belom bertindak zalim cuma aku harap
jangan salahkan si pendendam sebab orang sekeliling la
yang menyebabkan manusia nie menjadi pendendam

Tapi tak salah jugak kalau si pendendam maafkan saja 
Allah sayang orang yang memaafkan tapi itu la bila dah marah
campur geram lupa diri :p
macam gituk jugak dengan aku kekadang dah datang marah
lupa diri sekejap biasa la syaitan dok jadik batu api

Apa kata ekk kalau penulis skrip tukar cara balas dendam
tak syok la balas dendam secara rogol kang bebudak tengok
jenuh nak jawab kena plak budak banyak akal and soalan
huhhh pening kepala nak fikir

Kalau la dunia nie semua manusia yang baik baik
tak ada langsung yang jahat kan best
mesti indah and aman saja kehidupan yang di lalui
boleh senyum sentiasa and sentiasa beringat kebaikkan
tapi tak mungkin la akan terjadi....

Kekadang kita sebagai pompuan nie mulut nak kena gak jaga
kerana mulut badan binasa
disebabkan mulut kurang ajar kena nasib yang sama
macam cerita Ariana Rose disebabkan nak selamatkan kawan
diri sendiri yang huru hara euwww jangan la realiti jadi gituk
ngeri seyyyy

Actually more nak ingatkan diri sendiri
sebab aku nie kalau dah naik hangin mulut pon boleh tahan hazab
syaitan pon bertepuk tepuk menjadi batu api
lagik kalau dah la penat lepas tu orang bikin pasal
memang azab la orang yang bikin masalah

Ehhh tak lama lagik dah nak pose kan
kat facebook dah start keluar ayat berapa hari lagik nak pose
bila ingat pose ter throw back plak gambar tangan masuk drip
haishhhh hope pose kali nie akan keluar pelangi indah...

Kepada pembuat manusia menjadi pendendam
fikirkan anda berada di kedudukan mereka
adakah anda akan buat perkara yang sama..??
sebelom anda mahu pon orang yang tak bersalah menjadi mangsa
jangan la buat kejahatan bukan saja manusia lain tak suka
Allah pon tak suka... 

Kita hidup kalau boleh nak orang sekeliling
suka and senang dengan kita kalau boleh tak nak orang benci
tapi itu ler manusia nie susah nak cakap di mata mereka kita nie
ada jek tak kena ada saja yang salah

Senang cerita susah nak puaskan hati semua orang
tapi tu tak bermakna kita boleh nak buat kejahatan
seseuka hati kita

Kepada pendendam terutama diri ku....
jangan la kita jadi seperti mereka yang melakukan kejahatan
diri kita tak ubah seperti mereka sama jadi jahat
cukup sekadar memaafkan dan ucapkan terima kasih banyak banyak
kat si penjahat sebab kerana si penjahat kita jadi kuat

Memang cakap senang nak buat sukar
kan sudah ku kata aku jugak manusia pendendam
memang susah nak buat sangat sangat sukar
cara yang aku buat ialah elakkan bertemu dengan si penjahat
dan jugak elakkan daripada ada kena mengena atas segala urusan
biar la Allah yang balas walau ada ketika aku rasa macam nak jek
hempok :p

Percaya la Allah dah balas apa perbuatan mereka
satu persatu malah ada yang sampai kehilangan orang yang tersayang
walau bukan kita mendoakan yang tak baik mungkin dengan cara itu
Allah nak sedarkan mereka atas perbuatan mereka....

Dulu kerana mereka nie jugak aku terpaksa robohkan
sesuatu yang aku sayang yang aku bina dari 2008 hingga 2010
tapi kini Allah gantikan dengan sesuatu yang elok malah lebih
elok siap dapat buat design layout lagik ^_^

Kang esok lusa ada rezeki lebih nak tukar design la :p
nak carik sesuatu yang sangat sangat dengan jiwa aku
moga tercapai la......

Bye(>‿♥)

2 Serius Talk:

Anonymous said...

Aku taip cara balas dendam . Keluar plak blog kau . Fine . Tak jadi . Nak tau ape jadi ? Tadi kawan rapat aku ejek aku suka kat sorang budak laki dalam kelas . Dia panggil budak tu . Cakap kat budak tu aku panggil . Padahal tak . Pastu aku bual dengan dia cakap coklat tu sedap . Tiba2 dia ckp kat budak laki tu . Jap lagi dak2 lain ikut saiko.. Bengang aku nk jumpe laki tu . Aku cakap kat dia , kw ni mmg la ! Klau ada pape aku slalu backup kau ! Asal mulut ko mcm ni ? Dia balas , ye aku memang jahat . Kau tak tau ke ? Sama jenis lidah . Aku nk ngis tahan sabar ni .

Amoi Farah said...

Anon sejujurnya ehh manusia skrg nie makin lama makin kejam tapi mak aku cakap ingat Allah biarkan saja Allah balas berkali kali mak aku ingatkan sebegitu. Aku sendiri pon tak tahu lah sampai bila manusia kejam nie akan terus menerus berlaku kejam tapi aku percaya satu hari nanti pasti Allah akan balas.. Kau sabar jek lah aku nak bagi nasihat lebih-lebih tak pandai dulu pon ada gak kawan yang hampeh.... Sabar lah Allah ada dengan kita Allah lihat kau tunggu tak di balas di dunia akan di balas di akhirat nie jek yang aku pegang dah malas nak layan manusia kejam..

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!