♥ Jangan Malas ♥


Kekangan masa menyebabkan sukar nak bersenam
or kekadang dah sign up gym tapi asyik tak sempat nak pergi
lelagi sekarang semuanya serba mengeluarkan duit bukannya
masuk duit adeyyyy

Aku nie plak spesis dah sign up gym tapi jarang giler pergi
sebab tak de masa and malas yes malas ya amat
coz pada permulaan memang sakit giler badan terutama kaki
sampai naik tangga pon rasa macam nak melalak
kalau tingkat satu okey lagik nie tingkat paling atas plak tu

Sekarang aku buat cara aku sendiri
malas dah nak sign up bayar setahun tapi pergi
berapa kerat jek buat rugi duit...!!!!
kalau pergi bayar dah berapa plak 

Dengan berbekalkan youtube aku carik apa yang best
boleh bersenam di rumah tanpa perlu nak keluar rumah
or sign up gym kemudian hampeh tak pergi huhuhuhu

Aku start semalam buat sikit-sikit hope lepas nie tak malas
lagik la walau permulaan kaki bahagian peha sakit giler
adeyyy benci betol la selalu macam gituk menyampahhhh

Walau aku tak de yang mat fitness, dumbbell, bola apa ntah
aku cuma ikut part yang boleh jek
itu pon kasut aku tak de coz aritu punya tertinggal kat gym
entah simpan entah buang malas la nak pergi balik

So gunakan apa yang boleh
nanti sedikit demi sedikit boleh beli semua yang di perlukan
aku buat pon dalam bilik huhuhu
okey la boleh pakai seksi ker pakai yang aku rasa selesa
aritu ingat nak pakai bra fitness tapi adeyyy mana nak carik...!!! 

Memula ingat nak try zumba tapi aku kaku la bab joget
and step pon aku tak hapal so susah nak ikut
aku just type beginner at home tengok la sama ada aerobic ke
cardio workout or exercise 

Untuk permulaan buat la mana yang termampu
kang bila dah mula pandai boleh buat huhuhu
nie tak taw la sampai bila semangat berkobar kobar jangan
setakat minggu nie sudah la kang esok lusa dah balik malassss

Tapi kena gak rajin tak boleh nak malas malas
benci betol bila ari-ari cramp haishhhh perut nie kekadang
suka cramp dari dulu dulu sampai ler sekarang

Ayyash pon join gak tapi dak ayyash joget ikut suka
tak ikut langsung step cute jek tapi joget pocoyo
tetap menjadi pilihan hehehehe

Kang kalau dah terror giler baru nak sign up balik
arrrr tapi ada ke masa...!!
coz aku suka buat time malam lagik best daripada siang
kalau malam after dah buat then mandi lena giler malam tidur
bila bangun pon rasa macam cergas

Sebab tu yang kali nie aku buat time malam
lepas mandi zasss terus tidur
kalau buat time siang kang tengah hari gantuk
asyik nak tidur ajerr so buat time malam lagik besttt

So sekarang tak payah pergi gym boleh buat kat rumah
lepas dah terror giler giler and lepas tu badan dah tak sakit
hah time tu boleh sign up and pergi time malam
kalau dah terlebih kaya beli jek treadmill or cycle
dah senang tak payah nak sign up gym

Tapi aku suka treadmill lelagi sekarang ada yang kecik
kalau buat macam tutup guna almari pon orang tak tahu
sempoi jerrr :p

Cayok cayok jangan malas lagik  ^_^

Bye(>‿♥)

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!