♥ Puding Caramel ♥

 

Dah few days nie asyik buat puding caramel saja
tapi bukan aku yang buat tapi sis
dari aritu dia nak buat so akhirnya buat jugak

Dulu-dulu aku ada pernah amek resepi tapi sampai
sekarang tak terbuat-buat huhuhuhu
entah bila la nak timbul mood rajin :p

Percubaan pertama okey menjadi tapi nipis sangat
and rasa egg kuat sangat apa lagik setiap kali
gigit tapi tak de la sampai tak boleh nak makan
walau pon ada rasa telur still boleh makan

Bila habis cuba lagik kali nie letak essen vanilla
lebih sedikit so perfect cuma nipis jek pasal
loyang besar sangat sedangkan kalau nak buat
puding caramel kena gunakan loyang kecik
untuk dapatkan hasil yang padat

Disebabkan loyang besar so adunan tu kena buat
banyak aritu try 2 adunan pon still nipis jugak
nanti la bila dah pandai try buat kali nie nak
carik loyang yang padat dan manpat

Lepas habis jek aku pon ura ura kata next time
kita try ada rasa orange plak
coz dulu aku pernah makan masa tu kat KL
puding caramel ada rasa orange sedap giler
so just tambah rasa orang jek la

Kali ketiga buat tambah orange
sedap walau pon tak de la perfect macam dulu tu
tapi still boleh makan and macam biasa nipis jek
jadi tu yang suker sangatttt sangattt

Kebetulan kazen aku sekarang rajin bagi resepi
aritu nak resepi apa saja mesti mintak kat dia
alamak resepi tu semua kat inbox facebook lama
adeyy nak kena on balik and copy semua resepi la
jawabnya huhuhu lupa plak aritu nak copy :p

So lepas nie nak try apa plak
puding caramel dah pass boleh buat berkali kali
cuma sis jek la reti aku reti makan saja hurmm
aritu dapat recepi chocolate moist kukus
nak try buat tapi malas plak nak pergi beli bahan
adeyyy sapa nak drive jauh-jauh aku tak pandai nak
drive menuju ke masai... hurmmm

Yang kelakar masa permulaan nak buat puding caramel
siap tengok youtube nak belajar step
tak cukup dengan youtube pergi carik resepi kat
google kekonon nak tengok mana lagik okey
and mana lagik senang :p

Kelakar plak rasanya bila dah expert eksyen tak
tengok langsung resepi kat google or youtube
kekadang teringin rasa nak jadi baker yang tahu
bake semua benda ^_^

Berangan jek la yang mampu
entah bila akan jadi realiti aku sendiri tak pasti....

Bye(>‿♥)

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!