♥ New Eyeshadow ♥

 

Orang tengah sedap nak buat mimpi aku plak buat entry hehehe
saja jek mata tak boleh nak tidur plak :p
so kita buat entry syok sendiri yeaaaa

Etude House buat promo buy 1 free 1 kekonon pasal cuti sekolah la
bermula 28.03.2014 sampai ler 30.03.2014
apa saja semuanya boleh punya la ramai orang beli barang
first time tadi nampak indian beli barang selama nie jarang nampak

Bila buy 1 free 1 fikir benda apa yang best untuk di beli
tetiba ingat nak buy eyeshadow palette promo RM39.90
tapi lepas darab bahagi tolak tambah tak cukup la plak
tapi macam terbekenan plak color red hurmmmm

Memandangkan aku terlupa nak beli base eyeshadow so nie la time
yang harus digunakan untuk beli :p
so aku beli color eyeshadow yang ini

 

Satu ketol RM21.90 so aku buy 1 free 1 la untung cikit hehehe
actually buy time promo 30% pon untung jugak
nak lagik best 50% sangattt besttt weeee

So putih tu aku jadikan as base eyeshadow and aku beli red
cantikkkk memula ingat nak amek yang light pink tapi kang tak
berapa nak nampak sangat macam pucat so tak payah la

Aku beli color nie pon pasal kebanyakkan baju aku color nie
lelagi baju kurung so kalau kalau kenduri then tergatai plak nak
pakai eyeshadow dah ada tak payah aku bukak heavy makeup bag
lagi plak aku letak bag heavy makeup kat almari atas grr

Senang dahhh just capai apa yang ada jerrr
dedulu berangan nak kumpul eyeshadow mac sekali terkumpul 
eyeshadow etude house plak grrrr

Tak sabar nak pakai tapi nak pergi mana untuk pakai
selalunya aku jarang use eyeshadow lelagi kalau color
kalau sekadar basic gituk still boleh la
paling banyak pon aku pakai is mascara

Masa merayap beli nie pon aku dok pakai
bbcream, concealer lepas tu pakai eyeliner dengan mascara
bila pakai terasa macam ehh seakan akan pakai foundation plak
sekarang aku rajin pakai liptint fresh cherry

Akhirnya sis terjebak beli dear girls tint
sementara tengah promo baik beli kang harga original memang
tak de maknanya nak beli rega promo RM19.90 daripada
harga RM59.90

Aku pernah cakap dengan kazen 
yang aku akan shopping kat etude house bila ada promotion
sama ada sweetie's club, buy 3 item got 30%, buy 1 free 1
dengan promotion time christmas for skin care yang siap
dapat few free gift

Sebab kalau beli time ginik memang bestt and untung
dulu aku tak taw tapi sejak dua menjak jek :p
masa memula beli bb cream dulu main redah beli jek hehehe

Tapi eye palette tu untung giler weeyyy daripada harga RM129.90
turun kepada RM39.90 balance tu banyak benda boleh buat
so just alert jek bila time promotion so senanggg

By the way tadi aku ada nampak bag pouch
nak tanya terlupa la plak bila balik aku pon search la
apa benda la bag tu apa isi dalam bag tu sekali bag tu
kira macam bag makeup la tapi ada negeri yang kita boleh pilih

Tak menyesal pon tak beli coz aku taw memang tak akan muat la
barang makeup aku nak sumbat kat situ hehehehe
dream on loose powder still tak de stock grrr
tak pe tunggu next time hope bila promo buy 1 free 1
ada la stock so dapat la beli and free dream on loose powder

Aku tadi memandai mandai jek ajar sis
tak pe kumpul sikit sikit macam aku nanti lelama complete
ingat senang ke nak complete kan collection etude house
kalau ingat balik kerja giler nie kelakar plak

Terobses plak dengan etude house dulu dengan mac
aku rasa mana muka aku sesuai hah aku akan suker
and nak kumpul semuanya tapi slow slow la

Sekarang yang tak ada dalam tempat makeup aku ialah
compact powder (maybe one day aku akan beli), blusher
dengan pencil for eyebrown...
target aku ialah compact powder ^_^

Bye(>‿♥)

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!