♥ Boikot Coffee ♥

 

Kerana coffee huru hara seketika tubuh badan aku
aku bukan boikot L.A. Coffee atas sebab apa kalau nak tahu teruskan jek lar
baca by the way bukan L.A. coffee saja semua coffee

Dari dulu aku memang alah dengan coffee selalu kena gastrik
pernah sekali tahun 2008 punya lar sedap minum hazelnut ice blended
padahal minum petang satu malam aku tak boleh tidur gastrik menyerang
bila pagi ingatkan kurang tapi tak jugak sampai dekat petang baru okey

Selama nie minum L.A. Coffee okey tak pernah rasa gituk
boleh terima lar senang cerita tak pernah rasa tak selesa 
cuma minggu lepas tetiba kena balik kali nie sangattt overr

Petang tu aku minum lar tekak tetiba teringat nak minum
bila dah syok habis minum memula rasa sedikit tapi ignore
selama nie asyik ignore jekkkk :p

Then sepanjang malam aku tak boleh nak lelapkan mata
asyik sedawa and perut pon feel sebu jerrr
semuanya serba salah baring tak kena duduk tak kena

Bila bangun ingatkan hilang rupanya tak hilang hilang
sesak rasa perut dengan dada 
aku bajet kejap lagik hilang lar tunggu punya tunggu tak hilang hilang
selama 3 hingga 4 hari aku rasa perut sebu angin sakit
nak makan pon tak berani takut lagik teruk

Last-last beli gaviscon makan 2 sudu baru rasa lega cikit kat perut
sepanjang hari pagi petang malam asyik gosok minyak panas
untuk rasa panas seluruh perut untuk hilangkan sedikit sebu perut

Setiap kali sebelom makan wajib amek 2 sudu gaviscon
kalau tidak bila makan jek perut naik sebu sangattt tak selesaaa
sakit sakit pon 2 hari berturut turut makan sushi kekekekeke
sebelom makan sushi aku akan amek 2 sudu gaviscon

Dah lama aku tak kena macam ginik
sekali bila kena punya lar lama nak hilang sakit
before nie okey jek tak de masalah nie tetiba jek kena balik
no coffee anymore sob sob sob lepas nie minum milo saja :p

Kalau orang lain mesti minum hot coffee lelagi kat starbuck
tapi aku tetap pilih hot chocolate tak berani nak minum coffee
memang tak berani nak amek coffee 

Cuma sejak iklan L.A. Coffee baru berani nak mencuba
katanya gastrik friendly pada mulanya semuanya okey no hal
tak de rasa sakit ke sebu ke cuma nie tetiba kena balik
so memang tak akan amek lagik la any coffee

Tapikan macam geyam jek dengan nescafe syokk woooo
lupa diri kan bila sakit cakap no more nescafe or coffee
bila dah sihat tak de lagik rasa sakit mula start minum balik hehehe
kali nie memang no more ler 

Aku nie ikut mum ler cannot accept coffee sangat mesti gastrik sebu
seksa hoccay bila kena macam ginik
dengan rasa mual nak muntah sampai kena jolok tekak sangatt seksa
yang aku tak tahan tu rasa mual tu kat tekak semacam jekk
punya lar seksaa 

Rasa sebu berserta rasa mual sangattt overrr
bila kedua-duanya bergabung berserta rasa sesak kat perut
sangat tak syokkkk :(

Bila skip makan start kena rasa sebu balik
susah selagi ianya belom betol betol pulih bila skip makan mula lar
datang balik aku bila ianya dah datang balik takut wooo
rasa macam Ya Allah seksanya

Selagi belom okey aku tak berani nak amek coffee dengan skip makan
bila dah okey so boleh sambung balik diet
kalau sakit ginik dah bertapak kat dalam badan memang susah
silap sikit jerr huru hara satu badan

Mana rasa nak muntah....rasa sebu kat perut...gastrik datang..
pusing sana pusing sini semuanya serba tak kena
mulai saat nie aku nak boikot coffee... 

Bye(>‿♥)

2 Serius Talk:

Mysara Ab Rahman said...

mai mmg pminat coffee! klu dh rasa mcm tu, better stop kan dlu

Amoi Farah said...

Mysara Ab Rahman: Dah stop tak berani nak amek lagik memang kena stop sampai bila-bila...Mai nescafe sedap kan...!!

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!