♥ Kisah MP3 Player ♥

 

Nie adalah permulaan bagi aku untuk keluar ke mana-mana or holiday
wajibbb hangkut mp3 player walkman or ipod nano
sony walkman nie aku dapat masa umur ku 18 tahun kira birthday present
lar color favorite aku cuma sayangkan usb dah hilang tak tahu ke mana
then tak de jual lagik frust seyyy

Yang tak bestnya kena charger kat lappy or tempat usb
masa tu aku belom lagik peminat apple
stress jek ingat lagik angkut pergi langkawi tapi boleh pakai selama 2 hari
daripada masa seminggu stress hoccay...!!!

Stress or not tetap jugak lah bawak ke mana-mana
walau pon boleh pakai cuma few days jek tapi tak apa janji ada hiburan
buat aku :p

After setahun lebih pakai itu pon stress jugak bila wayar usb dah hilang
cannot charger anymore so memang masuk ler dalam peti kebal
dah tak boleh nak pakai lagik kalau jumpa charger boleh pakai no hal
so masa untuk tukar new....

 

Tahun 2009 bulan December nun jauhhhhh di timur tengah aku buy nie
masa tu holiday kat Dubai then macam tertarikkk jek nak buy
penat dah asyik usha usha so akhirnya dapat jugak buy

Disebabkan masa nie aku still belom pakai iphone so siap beli
usb dengan charger untuk charger ipod nano 5th generation
masa tu ada beli stokin khas untuk protect lar kiranya daripada
bercalar or terjatuh 

Masa nie ada camera boleh record video
kebetulan aku ada try record masa jalan-jalan kat orchard road
tapi until now aku tak bukak balik to view sekali tu jek
rasanya dah selamat kot kena deleted

Dah jauh aku bawak ianya travel dengan aku
kekadang ngeri nak pegang lebih-lebih coz ianya nipis sangat
takut terpatah jek muahahahhaha ngeri weyyy

Then lepas pakai earphone plak rosak bila pergi ke apple
masa tu kat KL sampai terpaksa beli new earphone
SA Apple cakap ipod aku tak de dalam data register glurpp

So dia explain lar suruh register balik siap tanya ada resit tak
okey dah berabad zaman so resit mesti lar dah tak ada lagik
dah buang hurmmm time to redha jek lar
dalam hati tak putus-putus berdoa jangan lar rosak or problem

Masa pergi Jakarta adalahhh permulaan semua nekad nak tukar
ke new generation masa tu just usha usha jek
sampai cakap okey nanti kita semua tukar yang baru nak tak
miahahahha niat jek lar nak tukar 

Alhamdulilah rezeki dapat so tukar ke new generation

 

Last sekali nie masa beli nie aku dah pon create blog so boleh tengok
kat link yang aku beri kan ---> here
tapi kali nie aku tak amek color pink now terasa menyesal plak
aku amek color seakan akan grey tapi macam purple bekenan plak
cuma now jek menyesal tak amek pink :p

Masa beli nie bulan puasa dah nak raya
tapi mencari-cari case untuk ipod nano 6th generation tak jumpa
yang ada semuanya berbentuk macam tali jam ayooooo
last-last masing-masing beli jugak 

Bebel-bebel kata kan best kalau dulu time sekolah dah keluar
2 in 1...Jam and mp3 syokkkkk
depan cikgu buat pakai jam dalam bus bukak mp3 hohohoho
apa kan daya dah tak boleh buat demikian lagik

Aku jumpa case yang sesuai pon kat Penang 
bandarnya and mall yang baru bukak siap jumpa kedai jual
betty boob lagik ada baju bermacam-macam
tapi time tu aku beli seakan stokin until now tak use lagik
and tak jumpa pon mana aku sumbat kira hilang

Yang bestnya case yang aku beli ada 2 ketol kebetulan
warna tu sesuai for my ipod so apa lagikk terus pakai
and bestnya siap ada screen protector lagikkk so boleh
protect skrin itu pon aku mintak tolong nany pasangkan tak gheti
nak pasang sendiri yang first sony walkman aku pasang sendiri
until now ada bubble bubble frustttt

Nie jek mp3 aka ipod nano yang aku masih lagik gunakan
dedulu ada gak cecite nak beli yang 7th generation
tapi entah ler maybe next time kot

Still masih suka use yang nie ianya kecik and a bit tebal
tak risau if terpatah ke haper
senang just clip kat seluar or baju very easyyy

Paling penting tak risau kalau sumbat dalam pocket seluar
bila dah pakai ipod nano memang tak akan carik yang lain
kalau seharian jalan pon still banyak lagik
bayangkan lagu aku pernah jejak 600 ++
tapi semuanya tak habis dengar miahahhahaha

Color red pon cun tapi online saja malas arrrr
tak de plak aku plan nak deco ipod nano yang dulunya
aku panggil nano nano until now belom ada nama best
tu jek lah ke hulur ke hilir bawak

Yang tak bestnya sekarang usb charger dah tak sama
tu yang besar punya now charger aku kan usb kecik
hurmmm nie yang boleh beli baru hehehehehe

Aku jarang sangat sekarang bawak ipod
kalau jalan jauh dengan holiday jek pasal kes malas nak charger
so bila dah lama sangat tak guna asyik kena restore saja
nak or not restore ajek lah

Kekadang rasa better buy ipod touch jek coz boleh dengar lagu
sambil main game tapi yang pastinya battery mesti macam air
walau macam mana pon pasti akan cari mp3 player

If aku buy pink mesti ketiga-tiga collection ku pink
percaya lar orange jugak look lawa nampak seakan akan gold
grrr silver kureng lar blue pon sama
masa beli nie amek yang paling besar 16GB kalau tak silap
tak banyak color sangatt

Dulu masa 5th generation tak menahan godaan colourfull
tapi yang 6th tak berapa nak colourfull
cuma 7th generation nie back semula ke colourfull 
but still love my 6th generation ipod nano...

Bye(>‿♥)

2 Serius Talk:

kindly put your name said...

nak jual tak ipod nano 6th gen tu, aku teringin sangat nak beli

Amoi Farah said...

Kindly Put Your Name: Maaf lah sy tak jual setiap satu mp3 ada kenangan yang terindah so sangat sayang nak jual maaf ye...

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!