♥ Upgrade Makeup Storage ♥

 

Sekejap sebelom tu upgrade taw bukannya update
mana taw sekilas pandang nampak seakan update plak
okey sambung balik huhuhuhu

Dedulu kekonon kata nie la tempat yang akan aku letak
untuk daily makeup ku kekonon cukup la sekadar bbcream
tak perlu eyeshadow tak perlu blusher tapi terselit gak blusher

Lepas tu mula la upgrade sedikit demi sedikit
bermula tambah sunblock lepas tu
tambah compact powder dengan lipstick lepas tu nymph aura
lepas tu mascara diikuti liptint kemudian any cushion
foundation, eyeliner, eyeshadow, i'm blooming mist
loose powder, face conditioning apa lagik ekkk

See betapa tak pegangnya pada janji tertambah bermacam macam
benda sampai tool box makeup dah tak muat untuk sumbat semuanya
kemudian mula la mencari tempat lain untuk letak semua


Ingat gunakan jek nie sebab muat i'm blooming mist
tapi still rasa macam susah bab pergerakkan and nak amek
means aku need to korek cari sebab kekadang suka terselit
lelagi eyeshadow sebab ianya cinonet jerrr

Stress lagik sebab tak muat hehehe sambil berfikir siapa la
nak bukak mulut cakap nak pergi daiso :p
so gunakan saja apa yang ada tapi dalam hati menyesal gak
coz tak beli besar cikit maybe beli besar sikit muat kot

Guna jek jangan banyak songeh apa yang ada tu
asalkan dapat guna and tak menyusahkan walau sukar nak capai
eyeshadow jerr bukannya apa

Sekali ada yang bukak mulut cakap nak pergi daiso yippyyy
then start la search tunjuk mum nak buat ginik then mum
cakap menyemak jek nanti lagik nampak berselerak


Nie la sekarang nie aku punya tempat letak daily makeup
senang nak capai bab lip, eyeliner, concealer, brush
benda yang kena dirikan so dah perfect lepas tu aku tambah
pasir pasir supaya ianya berdiri tegak tanpa perlu takut jatuh

Manakala lagik satu tempat tu aku letak semua barang
untuk muka include mirror cute tu walau aku jarang guna
saja nak kasi naik seri hehehehe
senang nak letak semuanya kat situ tapi sempit cikit la

Nie jek aku rasa paling besar untuk muat
yang lelain aku anggarkan tak boleh masuk la frust seyy
kenapa la susah nak carik tempat letak makeup yang sesuai
payah nak jumpa yang bekenan di hati

Kenapa aku tutup brush macam gituk...??
untuk melindungi habuk habuk daripada melekat kat brush
kalau tool box ada la protection kalau letak gituk tak mustahil
dah bila guna nanti habuk bercampur makeup bertepek kat muka
lepas tu mula la jerawat keluar mencikkk

Aku google gak carik macam mana nak protect brush from habuk
ada tu best okey cara dia buat tapi bahan bahan tu kat sini tak ada
so carik la cara lain itu pon memula pakai plastick
habis kesian plak brush eyeshadow tak de protection

Last aku tengok perhatikan nak taw tak aku gunakan apa tu
hehehehe aku gunakan glove untuk hidang makan
aku gunting just nice untuk letak jek kat brush so tak de la
kena habuk tapi bila tengok dekat nampak ler bekas bekas bbcream

Satu jek misi ku yang aku tak tahu bila akan tercapai
nak beli makeup cube untuk letak semuanya dalam tu
hope one day akan tercapai la impian ku nie
bila tengok geyammm jek

Nak buat DIY sendiri tak reti so tunggu la bila akan tercapai
lepas tu nak letak cube kat vanity table atau dressing table
so complete rasanya if ada dressing table dengan cube
satu hari nanti akan aku pastikan ianya menjadi kenyataan

So nie la daily makeup aku just simple jerrr
tapi kekadang malas gak nak pakai :p
dari sedikit now dah grow banyak heeeheehehe

Bye(>‿♥)

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!