♥ New Makeup Table ♥

 

Aku terpaksa buang actually not buang just tukar
wall shelf tak paham rujuk entry sini
atas sebab wall shelf aku tak dapat nak menampung
segala barang-barang makeup, remover and skin care
terpaksa okey demi elakkan jatuh and pecah

Memula aku survey cari dressing table but semuanya
tak memenuhi kegemaran aku lagi pulak aku rasa
macam weird pulak dengan mirror bagai
lagi pulak aku dari dulu tak berapa nak suka dressing
table ingat nak try suker but cannot lah

Disebabkan aku sayang sangat 2 mirror kontot aku
so aku cari lah meja yang without mirror
yang boleh memenuhi keinginan aku
nampak tak cara aku berkata-kata over sangat :p

Aku cari nampak kat giant basic writting desk
color white pink lagik uols
pusing sana pusing sini i think dah in love dengan
simple desk and no drawer just perfect di mata aku

Then aku pilih desk rasanya lebih mudah buat aku
ikutkan nak ikea malm but aku tak pasti size panjang
macam mana kang nanti beli terpanjang pulak
macam mana nak setting huhuhu simpan jek lah anganan

Nasib baik plastic drawer storage dapat lah
cover dinding aku yang berlobang akibat pasang shelf
so selagi boleh cover akan aku cover sebaik yang boleh
hahahha so over lah aku nie kan

And flower tu Ayyash buat kat school then dia kasi aku
so sangat boleh cover lah dinding yang berlubang
sob sob sob asalkan tak nampak sudah biar aku saja
yang tahu lubang pada dinding itu..

Nak taw kenapa tetiba si plastic drawer boleh muncul
dengan puff haha padahal entry 30 days makeup challenge
lain benor rupanya sekelip mata can change
aku malas asyik nak bersihkan habuk so i need something
yang boleh protect from habuk so tak perlu every weekend
nak bersihkan habuk so malas okey kalau tak bersihkan
over pulak habuk habuk kecik sob sob sob

Dari dulu aku nak buat hollywood mirror
but cannot lah dinding aku penuh wayar wayar kang
salah tebuk habis wayar wayar penting satu hal pulak
but ada bermacam macam cara boleh buat just google saja
or youtube cari idea lain...

Aku cari lampu belajar
ramai dah guna cara nie disebabkan cannot buat hollywood
mirror and terang sebab tu aku pilih white daripada yellow
and perfect aku suka sangat impian aku dah tercapai

Kalau lah sebelom beli wall shelf
aku jumpa desk nie kan bagus tak de lah dinding berlobang
tapi tak apa aku dapat rasa use 2 type
wall shelf macam mana and desk macam mana pengalaman kan

Sebetolnya wall shelf tu dah sempurna seperti yang ku katakan
sebelom nie means entry lalu but tu lah bila berat then
ianya menjunam stress okey
sepatutnya ada besi untuk support elakkan daripada jatuh
or menjunam but besi tu aku perasan hanya ada kat ikea
johor tak de ikea kalau ada rasanya dah lama aku beli :p

Wall shelf bagus and mana-mana pon bagus

 

Bila bukak light then keadaannya akan jadi seperti begini
padahal masa snap picture nie aku bukak semua lampu
terangnya mengalahkan lampu lampu yang lain dalam bilik
i like so muchhhh...

Aku tahu ianya terlalu panjang and nampak besar untuk
desk yang sekecil itu but aku suka effect cahaya yang
boleh meliputi sebahagian tempat 2 mirror
so senang lah untuk aku pakai eyeliner or make smokey eyes

By the way cahaya kat bilik aku more macam romantic
tak terang and tak gelap just medium tapi cahaya tu
tidak sampai ke cermin so sangat susah buat aku untuk
use apa-apa jenis type bahagian makeup
terpaksa lah aku mencari cahaya yang power sob sob sob

Aritu try smokey eyes pon tak berapa nak clear sangat
tak apa nie dah ada baik punya lightning akan aku
cuba buat smokey eyes sekali lagik hahahahha *gelak gelak*

Ikutkan mana-mana aku rasa small jek kot
haha but mine is big...sama macam orangnya :p
hari-hari mesti nak tengok rasa lepas tu smile
suker sangat sangat ^_^

By the way jangan pulak cakap aku riak or menunjuk
nope aku just nak tinggalkan memory untuk masa hadapan

Now Insya Allah no more pertukaran lagik
ianya sama seperti yang ku idamkan
now aku dah campurkan heavy makeup and simple makeup
together so lepas nie boleh pakai semua sekali
means kalau ada kenduri can use colourfull eyeshadow
basic just pergi jalan or something formal

Dah dapat pink walau pon sedikit but memang tak akan
nampak punya seakan akan tersorok gitukks
terasa macam nak buat makeup table tour pulak
ahaks gedik sangat diri ku nie

Masa lepas pasang mum kata nampak macam semak
then bila put lampu bibik kata macam besar sangat
hahaha semua tu tidak ku pedulik janji aku dapat apa yang
aku nak apa yang aku impikan yeeaayyy
lepas nie orang datang aku kunci bilik terus untuk
menyelamatkan makeup table ku......:p

Okey macam dulu jugak akan aku listkan senarai harga
so senang buat sapa-sapa nak try

Basic writting desk (Giant) RM59.90
Lamp (Kedai lampu) RM90
Alas (Mr Diy) RM4

Total RM153.90

Kali nie sangat mahal kan but lampu tu sekadar tambahan
lightning sapa-sapa lightning dah cun tak perlu
or kalau nak maybe boleh cari yang lebih murah daripada
harga yang aku buy

And desk tu ada 3 color kalau tak silap
pink, green and blue tak sure giant mana jek yang ada
rasanya selagi namanya giant selagi tu ada kot
or maybe ada keluaran lain not sure

Percaya lah writting desk aku transform beliau menjadi
makeup table or vanity table or dressing table without mirror
ala kalau nak tambah mirror pon boleh jugak
disebabkan bilik aku kat almari dah ada 5 mirror panjang
seketol kat bahagian dalam so no need anymore mirror
tak puas 2 ketol cinonet aku use 5 ketol tu

Bukan berlagak just nak ku jadikan as memory
tak de niat pon nak berlagak or riak

Aku rasa maybe meja boleh dapat lagik murah kot
not sure kat mana lagi pon aku tak banyak masa nak survey
risau risau kalau sibuk survey sedar sedar wall shelf
dah praaapp a.k.a patah.....

Kali nie aku simpan jek small light yang jadi penyeri
simpan gunakan time raya hahahhaha

Tray and slot small kat daiso aku simpan mungkin boleh
recycle guna untuk benda lain
dulu ku katakan wall shelf tu sempurna and perfect
now makeup table pon ku katakan sama jugak
hanya sebab nak jatuh saja membuatkan aku tukar

Aku tambah letak kira macam alas meja lah tapi nie
jenis macam wallpaper ada sticker just bukak and tampal
aku beli kat Mr Diy tu kira macam nak protect meja
daripada kotoran makeup lah paham paham jek lah
terkena bb cream ke habuk habuk eyeshadow or blusher
grrr kalau kotor and tak boleh bersihkan lagik nanes
tu satu gulung aku beli RM4 actually price sebenar lupa
not bad senang nak pasang and senang nak bukak :p

Psstt kalau ada contest agaknya kalau aku join
boleh menang tak ek kihkihkih sudah lah berangan jerr....

Bye(>‿♥)

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!