♥ Eiii Tak Sabarnya ♥

 

Eiii tak sabarnya aku nak tunggu Umairah besar and jadi anak dara
now aku feel macam umairah still bebudak lagik walau pon
tahun nie umur dia dah 8 tahun see still bebudak lagik kan

Hari rabu lepas umairah datang rumah biasa lah cuti sekolah kan
daripada aritu umairah request dengan aku 
nak suruh aku makeupkan dia disebabkan busy so tak ada peluang
until that day so dapat lah main makeup

Umairah request dengan aku kononnya nak beli barang makeup
dengan aku suddenly aku terbayang kononnya kami sama-sama
pilih makeup sama-sama try and error mana yang best
eiii bila bayangkan semua tu rasa macam tak sabar plak

Kenapa aku tak buat macam gituk dengan didi...??
maybe sebab didi lebih prefer untuk beli barang makeup sendiri
lelagi if shopping dengan family didi so tak ada kesempatan 
so maybe hanya boleh buat dengan umairah maybe

Then aku cakap lah nanti umairah dah besar then kita
shopping makeup kat sephora 
so umairah tanya aku sephora tu apa so aku explain lah
cakap kat situ jual makeup macam-macam ada
umairah cakap nak beli semua yang ada dalam kedai hehehe

Favourite umairah ialah tengok satu per satu barang makeup aku
so now umairah cakap dia belom ada makeup brush lagik
aku pon cakap untuk seketika nie umairah belom boleh lagik
tak apa nanti umairah dah besar sikit nanti kita pergi beli okey
apa lagik yang mampu aku ucapkan

Aku faham naluri umairah sama seperti aku suka makeup
so mungkin umairah dah mula bercita-cita nak ada barang
makeup sendiri tapi memandangkan umurnya masih budak
so tentu lah tak boleh kan

Untuk seketika nie aku boleh makeup kan umairah
cuma kalau kat rumah dia sendiri susah lah sikit
coz mak umairah pon bukannya suka makeup sangat
tak apa umairah nanti dah besar sikit then dapat green light
kita shopping makeup okey

Umairah pon sama macam aku rajin tengok youtube 
tutorial makeup hehehe tak ku sangka....
tapi memandangkan barang makeup umairah tak banyak
so a bit terhad kot untuk umairah try and error

Paling umairah suka eyeshadow palette aku 
nak pakai kan lebih-lebih risau plak kan so aku just cakap
tak apa nanti tunggu umairah dah besar sikit then kita beli
colourfull eyeshadow palette ^_^

Lepas makeup kan then umairah cakap lawa aku makeupkan
haishhh kembang kuncup rasanya dalam hati
aku just makeup simple jek tak berapa nak terang
pasal umur umairah kecik lagik kan

Kerja umairah asyik main tukar color lipstick
carik ler dalam drawer tu pakai lah mana yang suker
tu jek color lipstick yang ashyu ada malas nak buat
collection banyak-banyak

Umairah punya kulit sensitif kalau salah product mula lah
timbul macam ruam sama macam sis kalau satu jenama tu
sesuai hanya boleh pakai tu jek tak boleh tukar-tukar
kalau kulit jenis demand nak brand mahal-mahal nangis pocket

So masa makeup kan risau jugak kalau kulit umairah sensitif
mujur semuanya okey fuhhhhh risauuu

Memandangkan 2 jek anak saudara aku perempuan
so semua ikut aku suka makeup hehehehehe
aku ingat mesti umairah tak berapa nak suka makeup
coz sejak dari kecik mak umairah tak berapa nak dedahkan
sangat makeup tak sangka plak aku bila makin meningkat
besar boleh suka makeup plak

Didi memang dari kecik dah biasakan makeup so memang 
dari kecik sampai ke besar lah suka makeup
cuma umairah jek tak berapa nak sangat dedahkan makeup

Nie umairah dah siap pesan birthday nya akan datang
umairah nak aku makeup kan macam princess anna frozen
okey boss kecikk cuma mak and paknya setuju ke tak
kang kena marah plak dakkk kecikkk

Kekadang tak terfikir plak anak-anak saudara perempuan
aku semuanya dah meningkat besar terasa macam masih kecik
and aku plak makin menuju ke alam tua huhuhuhu 

Tak apa one day mesti punya akan jadi kenyataan
cuma masa tu hidup lagik or tidak tak tahu lah
and masa tu nanti sama ada aku single or dah jadi cik puan
tak tahu ler hanya Allah jek lah yang tahu segalanya.... 

Bye(>‿♥)

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!