♥ Orang Dulu-Dulu ♥


Aku terfikir nak buat post nie masa ari monday coz sepanjang perjalanan ke Melaka
aku dengar mum story pasal zaman kecik-kecik best oo dengar mum pernah
kasi anak tambeng milk aku nie nak pegang tambeng pon takut dulu masa aku
umur 10 tahun kot masa tu abg han (abg sulung) pindah kuantan dulu-dulu
aku kan tak mesra animal ada anak tambeng masuk rumah aku boleh terjerit-jerit
kata ada anjing masuk rumah miahahaha kena gelak sampai sekarang kalau dorang
ingat lagik anak tambeng aku kata anjing miahahahha....!!!!
okey sambung balik kenapa tetiba cerita tambeng coz pergi Melaka tu pon lawat
ladang tambeng aku suka baby tambeng kiut macam nak bawak balik ajek :p
okey kenapa tetiba tittle orang dulu-dulu and ada picture ring nie yang nak story
orang dulu-dulu umur kecik-kecik pon dah kena kasi tawen nenek ku umur 12 tahun
dah kena tawen fuyooo aku baya nenek masih lagik kebudak-budakkan
and yang paling kelakar lah masa umur mum 9 tahun dah kena masuk meminang
fuyooo tapi tak jadik kira la kira dulu ramai yang nak masuk line nak kan mum
tapi last-last daddy jugak yang dapat mum tu pon masa dorang nikah umur mum
19 masuk 20 tahun kira daddy 21 tahun lah fuyoooo aku baya mum daddy still
maintain lepak depan lappy tengok shaun the sheep lagik semua cartoon pon aku
layan :p asal cartoon tu okey di mata aku memang aku akan tengok... :)
nenek sedare aku pon tawen pilihan keluarga mum dan daddy bukannya in love
masa dulu tawen pilihan keluarga jugak Alhamdulilah bahagia sampai sekarang
agaknya kalau zaman sekarang nie sama macam dulu-dulu ntah-ntah tak sempat
nak amek spm dah kena tawen ohhh tidakkk silap hari bulan berderit-derit askar
bukan aku tapi sis :p nie kalau sis baca habis lah kena hempukkk tapi btol apa
tengok pada umur so sis lah yang sepatutnya berderit-derit askar aku tidak
aku just rilex ajek :p poyosss giler aku nie lahhh entah ke hape-hape ajek lah
percaya tak aku suka suruh sis tawen aku pon tak taw apa motipp aku suruh
sis tawen selalu usik-usik sis kata nanti kalau dia dah tawen aku call tanya
masak aper....lepas tu aku usik lagi kata sis tak masak aku tak kose nak pi hantar
makan kekekeke masak sendirik... mungkin kah situasi seperti ini akan berlaku..??
hurmmm just wait and see saja lah nak kata banyak sekarang nie sis belom tawen
pssstt aku paling boring kalau orang tanya aku dah ada calon ke dak...
grr sabo-sabo rilex-rilex karang aku kasi korang jek kad jemputan saja nak tengok
reaksi terkejut or terkujat saat itu aku mau tengok reaksi dan mimik muka perghhh
bilakah aku nak berbuat demikian ek...??? belom boleh buat lagik deyy calon tak de
dalam diam-diam mum daddy ku dapat menantu wekkk :p silap ari bulan
ari-ari menantu mum complain perangai buyuk aku hahahahaha
silap ari bulan dapat lah takzirah 24 hour 7 week huhuhuhu

p/s: korang tahu kan kes budak yang kena bunuh kat Johor Bahru baru-baru nie kan
kesian okey budak tu sebaya dengan Umairah anak buah aku kejam giler manusia
zaman sekarang nie dah ler tempat Masai tu selalu kes bunuh membunuh grrr
kat kubur cina tu pon ramai ajek drug yang melepak-lepak waktu malam
siang hari memang kat Masai ramai coz memang titik pusat pekerjaan waktu makan
tengah hari and menunggu bas selepas balik kerja tapi bila malam memang agak
sunyi sedikit dulu lah masa aku kecik-kecik tapi now tak taw lah coz aku pon
jarang sampai ke malam ada kat Masai just aku berharap pembunuh budak tu
akan terima balasan setimpalnya apa yang terlintas di fikiran mereka masa
membunuh itu sungguh kejam.... Al-Fatihah buat arwah aku tak pasti apa nama dia
coz aku tak sampai hati nak membacanya.... ehh arwah nie kena rogol gak ke
kalau kena kesiannya dasar binatang btol apa yang mereka buat....!!!!

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!