♥ Memory 2011 December ♥


Amaran entry nie aku satukan masa pergi KL Kedah Penang (December 2011)
Ingat tak lagik *tak payah lah ingat* pergi KL Kedah Penang last Kajang..??
hah masa kat KL tu kami sekeluarga ke Time Square disitu lah aku jumpa
Fahrin Ahmad... sebelum tu kami ke I-City yang bestnya langsung tak amek
gambar kat pokok-pokok light just tengok ajek pergi pon masuk snow walk
ku ingat ada snow macam kat Dubai (actually Dubai tu story lama 2009)
rupanya just ice ajek itu pon last-last aku berdua dengan sis banyak kali
hampir nak terjatuh coz licin weyy aku tengok banyak betol budak tergolek
so jalan pon betol-betol sejuk memang sejuk last-last kuar dari snow walk
phone ku basah coz wap daripada sejuk nasib baik tak problem takut jugak
camera pon sama balik hotel kol 2 pagi lebih jalan jammed + pusing-pusing
tak jumpa jalan menuju ke hotel kisah nie yang berkaitan click sini
then dari KL gerak ke Kedah stay 2 night sempat jugak selepas itu ke
badang besar perlis and lagi beberapa meter sampai ler ke Thailand
tapi sayangnya passport tak bawak kalau tak boleh ke Thailand
sempat jugak aku beli baju t-shirt elmo cookies monster and big bird
tapi sekarang nie tengah proses mengecikkan badan so tak mau pakai
tunggu dah kering baru nak pakai kot jangan kena makan anai-anai
sudah lah wekk favorite aku jambu yang color green tu shedap seyy
sempat jugak aku beli number plat thailand simpan kenangan hehe
kemudian selepas itu menuju ke Penang so betol-betol melepaskan
gian makan pasemboq dengan sotong bakar dan kerang bakar perghhh
heaven oleh sebab itu lah berat ku makin naik sebab tu sekarang nie
tengah operasi diet motipppp dah berbulan-bulan pong
so selama 2 night jugak memang malam tu beli pasemboq lagik sanggup
tak nak makan rice semata-mata nak pasemboq kat Padang Kota tapi
serius lah kalau aku drive kat Penang aku rasa memang aku melalak
kat simpang punya lah payah nak kuar aku tengok orang sana masuk
simpang tanpa signal main masuk ajek main redah ajek maybe kalau
aku belajar drive kat sana balik JB i boleh drift auwww
masuk jugak ke Bukit Bendera makin tinggi makin sejuk walau panas
terik sempat jugak buat henna huhuhu tapi tak beli apa-apa pong
cuma yang bestnya kat Penang jugak lah aku dapat case untuk ipod aku
merata JB aku carik tak de pi KL pon tak de last-last Penang jugak dapat
tapi kat Penang betol-betol lah menakutkan nahhh amek nie click sini
memula ingat nak celebrate tahun baru kat Penang tapi last-last
celebrate new year atas jalan highway sebab nak kena ke Kajang wawawa
tak pasal-pasal jalan jek lah tengok firework itu pon terkejut dengan berita
exident melibatkan banyak nyawa kat Perak tu nasib baik mereka jalan
lama kalau jalan highway aku rasa kami pon sangkut dalam jammed dapat
lah kot tengok kot tapi aku ngeri okey tengok seremmmm
kekadang bila travel macam gini yang bestnya boleh singgah-singgah
so banyak lah tempat dapat tengok paling aku suka tengok sawah padi
dulu masa pergi Perak tengok sawah padi tapi masa tu padi dah tak ada
Alhamdulilah mum dapat tengok sawah padi nak ajek golek-golek kat
bendang (bendang ekk ke ada nama lain..??) tapi ada binatang penghisap
darah iaitu lintahh geli plak macam terbayang euwwww
kalau ada rezeki nak ke belah Timur (Kuantan,Terengganu,Pahang & Kelantan)
belah utara dah habis di jelajahi cehh ayat poyosss tapi satu yang tak tahan iaitu
perjalanan yang mengambil masa berjam-jam cukup membuatkan vuntut dan
pinggang sangat sakit sob sob sob :( masa travel nie aku kena displin makan
ubat cukup time kena makan so asyik tengok jam kol bape ajek :(


p/s: cute plak gambar tag tu mana nak carik boleh use untuk travel akan datang


p/s 2: Nie jek lah apa yang aku ingat actually dah banyak aku lupa entah kenapa
aku tak membebel pasal pergi vacantion KL Kedah Penang pon aku tak taw
nie bila teringat baru gedik nak story hurmmm...!!!!! 

p/s 3: Ingat selepas nie pergi travel mana-mana nak membebel ahh
day 1 hingga balik bukan apa simpan untuk ingatan so tidak lah lupa...

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!