♥ Seram: Bila Diminta Ganti Nyawa ♥


Apa yang akan korang lakukan if mendapat tahu rumah yang korang duduki itu
meminta nyawa sebagai ganti...??? maksudnya mahluk itu meminta Nyawa dan
Darah...???? itu yang berlaku pada rumah abang no 2 aku...
before this just ingat rumah tu memang "keras" lah sebulan sekali mesti kena tabur
garam dengan lada hitam kalau tak pasti benda-benda tu menganggu selalunya
akan nampak bayangan cik pong tak pon cik gula-gula eiii serammm kan
pernah sekali mereka bermimpi cik gula-gula berdiri di empat penjuru actually
dah banyak orang dah di panggil untuk di kasi pulih tapi sekejap ajek lepas tu
back normal aritu panggil seorang ustaz untuk semak rumah bersihkan lah
sekali rupanya tanah dulu before rumah tu didirikan ada orang asli apa ntah
patut ler akak ipaq ku 2 kali keguguran (1 tu usia kandungan sudah pon 5 bulan
yang second baru menjadik) bila sekarang nie dah dapat tahu Ya Allah kesiannya
baby-baby tu tak bersalah patut ler anak sedare aku asyik pucat tak bermaya
rupanya darah dia asyik kena sedut ajek if abg aku and akak ipar ku tak amek
kesah lama-lama anak sedare ku boleh cacat seramkan dengar...???
tapi itu lah realitinya patut ler sejak kebelakang nie selalu sangat anak sedare aku
kata nak ajak pindah dengan maknya dikata begitu dengan mum pon sama
rupanya dia tahu tapi budak kecik mana lah tahu nak explain macam mana
pernah taw tengah tidur tiba-tiba anak sedare aku melompat jauh jugak jarak
lepas tu takut kata ada monster atas aircond then akak ipar aku mintak lah
agar dia tahu apa sebenarnya yang mengacau anaknya sehingga lah satu malam
tu Allah makbulkan ia tengah tidur secara tiba-tiba ada tangan cakar-cakar
tangan akak ipar aku so bila akak ipar aku bukak mata nampak benda tu hitam
mata merah so dia punya terkejut baru dia tahu kenapa bila benda tu datang
anak dia melompat uwaa sadis okey.... then dia cakap dengan aku baru dia tahu
apa yang aku rasa bila nampak benda tu....!!!!
then ustaz tu kata better pindah lah demi keselamatan si kecik itu haishhh
dan disuruh agar jual rumah tu sekali haishhh kalau aku lah kan bila dapat
tahu malam tu jugak aku cabut kuar tak mahu dah duduk kat rumah tu
giler 2 nyawa dah dimakan lepas tu dihisapnya darah tak ke kecut...???
nasib baik rumah family aku nie okey walau pon nampak-nampak tak de lah
sampai mintak nyawa dengan darah kelibat yang selama nie nampak dah tak
boleh nak buat apa-apa coz dah itu laluannya haishhhh cukup-cukup ler
baik chow cin cau ajek dari rumah itu bye-bye ajek lah blah jek lah
dah tahu macam gituk buat apa duduk lama-lama lagik tak ke ngeri
ehh pernah taw anak sedare aku kata mak dia kacau usik-usik buat suara
pelik then si kenit tu marah kata jangan buat bunyi macam gituk sebab bunyi
tu dia selalu dengar then pernah sekali tu abg aku outstation then tetiba
si kenit cakap "bunyi apa tu umi" dengan laju-laju akak ipar aku amek anak dia
ajak masuk bilik haishhh sapa tak seremmm aku bunyi pelik-pelik pon
rasa macam nak sembunyi bawah katil series weyy orang akan kata nape tak
baca ayat-ayat Al-Quran bila dah tergamam seperti itu semua bacaan
tunggang langgang series weyy bukan sekali dua kena seperti itu...
haishhh

p/s: esok blogger akan update kan hope lagik mudah seperti sekarang nie...!!!!

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!