♥ Nak Buat DIY Boxes ♥

 

Aku terfikir tadi semasa aku kat Aeon Big bahagian Storage Box
memang ada niat nak beli storage yang sekarang tengah femes
tapi semuanya 2 drawer rm100++ include with postage
kalau sampai buatnya cinonet tak seperti di sangka macam mana
kan dah kecewa giler giler...

Lagi plak aku nie jenis tak suka beli online nak menunggu sampai
and if ada kerosakkan or sompek or what kan dah kecewa
lagi plak 3 drawer ke atas semuanya dah rm200++ sampai
jejak rm500++ aduiiiii 

Nak beli memang boleh tapi aku tak ada vanity makeup
aku cuma sumbat kat bahagian atas jek and tak ada tempat
untuk aku sumbat vanity makeup unless if aku pecahkan bilik
ke haper tapi belom ada terniat lagik untuk buat demikian :p

So aku ingat nak try drawer plastic yang kecik tu
yang orang selalu letak pin pin tudung tu lar
tapi nak kena cari yang boleh muat mist i'm blooming
kerana i'm blooming mist tu tak muat dalam tool box makeup
so bila aku nak use kalau bukak pon nak sumbat mana tak ada tempat

Sebab tu aku kena amek keputusan drastik
iaitu mencari storage yang lain and tool box makeup tu aku terpaksa
letak stock makeup

Nampak tak gambar di atas...???
aku teringin nak buat demikian tapi itu lah aku bukannya creative
tu terlalu lalu cute and aku tak ada extra box untuk buat demikian
kat daiso ada la jual rm5 tapi berapa rm5 harus ku keluarkan

Cardboard pon berapa banyak harus aku beli untuk buat demikian
lagi plak kalau di tolak di tambah lebih elok buy ajek yang dah
siap kat kedai lagik senang 

Nie kalau paksa gak buat confirm tak akan menjadi
dah lah tak menjadi buruk pulak tu :p
tengok jek la dulu aku buat DIY buruk giler kan
so tak nak amek risiko buruk kali ke 2
nanti tak cun plak :p

If aku nak beli gak kena bawak mist i'm blooming
bb cream dengan eyeliner untuk test muat tak masuk
lagi pon aku tak ada eyeshadow....tak ada blusher...
so maybe tak banyak drawer kot untuk di pakai

Maybe 3 drawer kot
satu tu besar so boleh masuk mist i'm blooming, bb cream,
sun block, nymph aura tu jek
lepas tu another 1 drawer maybe put lipstick, lip tint, lip care
and another maybe sumbat any cushion foundation kot
entah dalam kepala tu jek fikir 

Entah la tengok la nanti kalau rajin aku mencari
if malas tak mencari kot
sekarang nie asyik malas malas malas jek la
bukan sejak dulu ke pemalas :p

Ingat nak survey kat Jusco :p
memula ingat nak mencari kat daiso tapi tak reti nak drive
sampai ke situ so cari jek la jusco yang tahu drive....

Hope jumpa yang the best la.....

Bye(>‿♥)

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!