♥ Tips Untuk Diet ♥

 

 Aku sedang search kat google tips-tips untuk diet aduhhh sangattt susah
nak kurus kalau nak gemok sekejap aje boleh gemuk... :(
aku rasa kali nie aku nak nekad senekad so no more lagik skip skip
kenapa susahhhh sangattt nak berdiet??? kenapa liat sangat nak berdiet???
korang ada apa-apa tips tak untuk kekal berdiet??? kalau nak jogging atau
senang kata exercise now ada lah sangattt sukarrr buat aku coz ada benda
yang harus aku uruskan so untuk semua itu adalah mustahil so how???
apa harus aku buat??? macam mana nak kawal permakanan hah selalu kita
dengar yang ini kan??? dulu ada orang ajar aku tet bits haruslah di elakkan
coz dulu aku suka lelagi kalau keropok kalau tengok post lama aku nampak
aku beli keropok and air sambil makan sambil buat kerja so dah lama
aku meneruskan tabiat ini sambil bukak lappy buat kerja sambil makan
so sedikit demi sedikit aku berjaya buang tabiat ini bayangkan kalau dulu
kalau pergi KL mesti aku beli keropok macam macam jenis sejak dah
start amalkan tak makan so masa pergi kl bebaru nie aku tak beli pon
so sejak dah berpindah aku dah start amalkan tabiat seperti ini and now
asyik makan makan and makan so badan pon naik naik dan naik....!!!
aku kagum betol dengan orang dari XXXXXL boleh menurunkan
berat badan mereka kepada XS bagus betol la mereka sangat berdisplin
aku payah sedikit kalau bab berdisplin so my problem is berdisplin
macam mana nak diet kalau kekadang aku termakan lebih tau jek la
perut nie kalau dah start larikk dari diet so nak adjust kan balik adalah
sangattttt susahhhh so aku dah bernekad mulai hari ini aku nak sedikit
demi sedikit cuba and terus mencuba sambil mengharapkan agar ianya
menjadi kenyataan ohhh tekak plss say stop bila perut aku terus menerus
meminta untuk di isi duhhhh....!!!!
itu la kan kalau gemok orang mengata tapi tahukah anda actually
gemuk tu terjadi pasal seorang mak beri anak kasi sayang cukup-cukup
kira gemuk itu adalah gemuk kasih sayang so kalau kena kutuk
gemuk tu actually yang kutuk tu jelez coz tak dapat gemuk kasih sayang
now aku akan terus berusaha keras so walau pon susah tapi Insya Allah
boleh semoga impian aku ini bukannya angan-angan tahi ayam
so doakan aku berjaya ye??? Insya Allah pasti akan berjaya
cayokkk cayokkkkkk so now aku akan pastikan ayat tulisan besar dalam
minda aku berusaha untuk mengamalkan diet untuk kurusss.....
aku pasti boleh berjaya kalau orang lain boleh aku pon turut boleh jugak
fuhhhhh susahnya nak kurus tapi aku pasti boleh lakukan so biar
lambat asalkan berjaya......

Bye(>‿♥)

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!