♥ Day 2- Primer ♥

 

Dari dulu sampai lah sekarang aku suka pakai primer
tapi aku tak panggil ianya primer dah terbiasa panggil as base makeup
bagi aku bila pakai primer makeup akan nampak smooth and
senang nak blend 

Until lah etude house keluarkan new product iaitu Face Conditioning
punya lah suka tak sabar-sabar nak pergi beli
ianya bukan sekadar primer tapi ada whitening, anti-wrinkle &
balancing

Yang nie jenis cream
sekarang nie ada 2 jenis cream and light kalau light tu macam liquid
tapi aku prefer cream daripada liquid tak apa nanti aku try liquid plak

 

Bermuncung seperti nie...
cream color white soal bau tu ntah tak de plak hidung nie tercium
bau-bauan daripada face conditioning or masa aku apply tu
tak sempat nak tercium

Just pakai sedikit saja dah cukup 
aku baca review kata jangan pakai banyak sangat nanti jadi putih
sangat ke haper aku sendiri dah lupa sebab jangan pakai terlalu
banyak yang pasti aku tak pakai banyak pon

Selalunya aku buat 4 or 5 dot saja
kedua-dua pipi, dahi, dagu & hidung
sometime aku put sedikit kat leher sekali
aku makeup leher pon aku letak so tak ada lah muka okay
tapi leher tak berapa nak okay :p

Aku suka pakai nie then apply bb cream besttt smooth jerr
so nie adalah the best primer dalam bebanyak yang pernah
aku try iaitu mac

Primer cuma satu color saja untuk semua jenis skin
kalau baby choux then ada 3 jenis so boleh pilih yang mana
sesuai dengan kulit tapi aku prefer yang jenis ginik
coz aku sendiri tak tahu skin aku nie jenis apa
either rednesse ker dull ker dengan apa ntah lagi satu

Cuma nie design white not pink :(
kalau nak pink kena pilih baby choux
by the way now kan etude house ada buat any mineral punya taw
jenis cushion.... ^_^

Bye(>‿♥)

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ 

Day 1-Foundation

2 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!