♥ Day 3- BB Cream ♥

 

Day 3 sepatutnya bb cream atau pon cc cream
memandangkan aku cuma ada bb cream saja 
kalau ada cc cream tak pepasal kena buat 
day 3- bb cream lepas tu another entry day 3 - cc cream hahahhaa

Nie adalah bb cream favorite aku kemana aku pergi pasti pakai
now dah terasa tube punya batang means tak lama lagik nak habis
lama woo aku beli dari tahun 2012 nak masuk 2015 still tak habis
tapi Insya Allah tak lama lagik habis lah coz dah terasa tube

Bb cream nie pon ada whitening, anti-wrinkle dengan anti-darkening
sebab tu kot aku jadikan as my favorite makeup
and still ada spf cuma tak tinggi lah setakat 30 sahaja

 

Untuk bb cream aku pilih W15 Sand Beige
nie pon SA etude house dekat the spring new location yang pilihkan
masa tu blur jugak mana satu shade yang sesuai dengan muka aku

Tututp dengan tempat pump bila dah lama-lama pakai akan comot
walau pon berkali kali aku bersih still back comot
tak apa lah malas dah nak bersihkan lagik biar jek lah comot

Aku pernah try pakai banyak sekali amek kau putih giler
so start dari tu aku just pakai ikut sempurna jek lah
tak pakai banyak-banyak wakakakakka

Selalu aku akan buat dot-dot kat muka then baru blend
kebanyakkan aku akan pakai bb cream saja
rasa macam senang pulak seakan akan pakai cream muka

 

Untuk effect dewy aku akan campurkan dengan nymph aura volumer
besttt nampak seakan akan berminyak tapi aku suker
kalau malas nak blend aku pakai nie dulu then baru lah pakai bb cream

Nie pon sama tutup dengan pump comot dengan color pink naik malas
aku nak bersihkan so aku biarkan jek lah
tapi seminggu sekali aku akan bersihkan tutup dengan pump kedua-duanya

Untuk nymph aura aku pilih color pink
dia ada banyak color and pilihan tapi ku tetap pilih pink
walaupon bottle color white and tutup color pink okay lah
ada kena mengena pink jugak hahaha

BB cream pon also pink suker taw
by the way now bb cream dah buat new packaging lawa taw
tak sabar nak habiskan bb cream then buy yang tu ehhh tak boleh
coz aku dah ada spare bb cream yang dulu tu....
maybe new packaging untuk makeup pouch....


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ 

Day 1 - Foundation
Day 2 - Primer

Bye(>‿♥)

2 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!