♥ Tak Semuanya Indah ♥


Kadang kala aku sendiri fikir kenapa ye aku tak berani nak
put url blog aku sendiri kat facebook or instagram
kenapa aku mesti kena sorokkannya sedangkan nie
adalah sesuatu yang mengembirakan diri ku

Reason paling kuat ialah aku tak nak saudara mara aku
tahu akan kehadirannya di alam maya
seboleh bolehnya aku cuba untuk tidak sesekali
terberi url blog aku nie

Tak semua tanpa few yang suka amek tahu then tak
boleh nak menyimpan rahsia kira macam nak kaypoh lah
bagi aku di sini aku luahkan perasaan sedih perasaan marah
kekadang segan jugak kalau mereka terbaca

Oleh demikian aku terpaksa menutup kehadirannya
sedangkan dah berapa tahun ia berada di sisi aku
walau aku pernah terfikir untuk membuangnya terus
macam ku katakan dulu sebab utama aku masih kekalkan
ialah aku dah design lawa-lawa so sayang lah

Aku tengok orang lain rilex saja 
mungkin sebab dulu punya fobia still ada lagik kot
and aku tak nak benda yang sama berulang ulang and ulang
cukup lah dulu aku terkena 

Tetiba aku rasa macam tak best nak coretkan kat situ
bila la agaknya makeup challenge nak habiskan
eiii tak sabarnya nak habiskan :p

Blog picisan aku nie kesian..
tak apa lah sekurang kurangnya dapat lah ianya
berlindung daripada segala makian or di jadikan as spy
dulu sekali terkena rupanya dia sekodeng blog aku
hanya nak tahu di mana aku and family berada kaypohkan

Tu orang luar taw tak terasa sangat nak sindir sindir pon best
or dia still baca lagik..?? hahahhahaha
sebab tu lah aku malas nak post gambar muka debab aku
and family aku atas dasar keselamatan...

Pelik tengok manusia nie kita tak de sibuk sibuk
nak kacau hidup mereka tapi mereka nie sibuk nak kacau
nak spy tak jumpa orang selongkar cari blog and media
social walaweyyy no kebebasan betol lar

Kalau jumpa then just biasa tak ada kaypoh or gunakan
apa yang aku tulis as issue aku tak kisah lagik aku suka
nak bebaskan url blog tapi tu lah
cukup pantang gunakan segala entry untuk dijadikan
spy and kaypoh pasal hal lain eiii bencikkkk

No way untuk aku kasi link url nie
sampai bila-bila pon tidak akan aku post ini linkkk
pada media social yang saudara mara add
tapi pada media social syok sendiri yess aku put link
hahahhaa keji kan

Keji tak keji janji blog aku aman-aman dah bagus
nie nanti kaypoh satu per satu then jadikan issue
rasa macam nak lempang ajerrrrrr

Aku tak kisah sebenarnya cuma aku kurang bekenan
part spy dengan kaypoh tu jekk
aku pon tak kisah nak share link url nie kat mana-mana
cuma aku dah penat bab-bab sedemikian terasa macam
tak berapa nak syok plak

Aku kena jaga air muka mum and daddy
tu adalah sangattt sangattt penting....!!!
walau aku tak ada lah kutuk sapa-sapa
aku tak nak orang ingat mum and daddy tak pandai didik anak
walau pon aku tak ada kata apa-apa pon

Kekadang saudara mara sendiri tak pernah nak fahami 
diri kita.....
biar lah aku pon tak perlu sesiapa untuk memahami diriku
cukup lah Allah and mum daddy saja fahami diri ku

Sejujurnya aku dah penat lah nak jaga hati orang
hati sendiri terluka terukkk.......

Biar lah Allah ada....
aku bukan poyo ke haper ke
kadang kala tak semua benda kita boleh tunjuk
apa tah lagik blog aku yang super duper cute nie
tak nak kecomelannya jadi tidak sempurna
dengan benda benda yang entah apa-apa

Okay time up....
ketika nie jam kat lappy dah menunjukkan 12:50 pagi
mata dah kelat so masa untuk ZZZzzzZZZzzz
selamat malam semua... (or selamat pagi..??)

Bye(>‿♥)

0 Serius Talk:

Post a Comment

Ting Tong....!!!!
sila berikan sebarang aduan atau komen anda mengenai entry ini
Sekian terima kasih

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads

Daisypath Happy Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Attention...

Disclaimer:
Nie adalah blog peribadi, segala suka duka ku coretkan di sini untuk dijadikan memori untuk masa akan datang.
Segala copy atau screen print adalah tidak dibenarkan sama sekali.
Apa yang aku coretkan adalah untuk kenangan bukan untuk berlagak mahu pun riak.
Respect aku maka aku akan respect kamu....!!!